Asia: Rocky villages АДЖАНТА / AJANTA CAVE

АДЖАНТА Б.jpg
PHOTO: vassiaskouro 20°31'45.30"С 75°44'44.56"В

Первые буддийские памятники в пещерах Аджанты относятся к II и I вв. до н.э. Аджанта — в основном буддийский храмово-монастырский пещерный комплекс в Индии. Представляет собой утёс в виде подковы с 29 пещерами. Они подразделяются на два основных типа — чайтья и вихара (общежитие буддийских монахов). Храмы высекались в скалах в течении нескольких столетий — в III-VII веках. Наиболее интенсивное строительство велось в V веке при Харишене (462-483 годы), правителе центральной Индии. В это время созданы наиболее совершенные образцы скульптур и росписей Аджанты. В XIII веке буддизм практически полностью теряет своё значение в Индии, и немногочисленные остававшиеся в Аджанте монахи, численность которых к этому времени постоянно сокращалась, постепенно покинули этот монастырь, высеченный в скале. Росписи и скульптуры пещер в Аджанте признаны шедеврами буддийского религиозного искусства, имеющими огромное художественное значение.

   

 

 

The Ajanta Caves are a series of 29 Buddhist cave temples in Ajanta, India, some of which date from the 2nd century BC. Encompassing both Theravada and Mahayana Buddhist traditions, the Ajanta caves preserve some of the best masterpieces of Buddhist art in India. The first Buddhist cave monuments at Ajanta date from the 2nd and 1st centuries B.C. During the Gupta period (5th and 6th centuries A.D.), many more richly decorated caves were added to the original group. The paintings and sculptures of Ajanta, considered masterpieces of Buddhist religious art, have had a considerable artistic influence. It is first approach and has no relation to the chronological sequence of the caves. It is the first cave on the eastern end of the horse-shoe shaped scarp. According to Spink, it is one of the latest caves to have begun on site and brought to near-completion in the Vākāţaka phase. Although there is no epigraphic evidence, it has been proposed that the Vākāţaka king Harisena may have been the benefactor of this better-preserved cave. A dominant reason for this is that Harisena was not involved initially in patronizing Ajanta. Cave 2, adjacent to Cave 1, is known for the paintings that have been preserved on its walls, ceilings, and pillars. It looks pretty much the same as Cave 1 and is in a better state of preservation.

Гость 05.01.2012 00:57:38
Тут очень много фотографий Индии: http://india-photo.ru
Геоглифы Сахары

ПОСЛЕДНИЕ КОММЕНТАРИИ